DU ÄR KNARK


Mina händer darrar, jag är skakig i benen

Jag behöver dig nu, kanske rakt in i venen

Jag borde komma ner en stund, försöka vila nu

Men ändå sniffar jag i mig din doft och löper linan ut

Om jag är utan dig så blir jag stel som tennsoldater

Jag kan inte tänka klart när kroppen saknar kemikalier

Kärlek är egentligen som stora doser med choklad

Känslan av det vänder magen, tempen 50 grader,

Jag har ett missbruk på halsen som en slipsknut

Blir det värre skriker mina nerver som en mistlur

Bryter mina löften fast jag lovar alla inget mera

Har gått för långt för att läggas in på rehab för du är

Knark.

Jag trampar vatten i kvicksand medan du drar ner mig

Jag sjunker bara djupare varje minut du ger mig

Jag vägrar släppa taget, jag kan inte hjälpa det

Jag är på väg att träffa botten och jag älskar det

Jag skulle hellre missta livet än att missta dig

Trots att du förtrycker mig, fördärvar mig, förgiftar mig

Försök förstå hur jävla starkt jag hatar dig, min älskling

Du är min last, min börda, min förbannelse, min frälsning

Du är mitt liv, min luft, min själ, mitt allt, min enda vän

Du är påsen, pulvret, skeden, nålen, tändaren

Du är sanningen och ljuset gör mig troende

Du är mitt gift, mitt knark, min drog och mitt beroende

Knark.

Du skjuter ner mig, var har du pistolen?

Jag skjuter upp dig tills jag har dig i blodet

Eldar skeden, knyter skärpet, tills jag känner venen

Svett och feber - Jag behöver dig ikväll, jag ber dig

Du är mitt heroin, jag kan aldrig få nog i kroppen

Jag har dig och hela ditt väsen runt i blodomloppet

Så ge mig subjekt, metadon oavsett

Ändå så dras jag till dig för du är min enda drog

Men vi är Yin och Yang, allt eller inget alls

Bipolära, aldrig mittemellan

Inget kan ta dig ur mig så jag söker dig konstant

Du är mitt allt men kommer döda mig långsamt

Du är knark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0